Народні звичаї та культура України

Мета:

Ознайомити учнів з традиційними зимовими св'тами, обрядом колядування. Долучити дітей до пошукової роботи з теми,до спільної роботи з батьками. Розвивати вміння черпати інформацію з книжок, журналів, виховувати любов та повагу до національних традицій та обрядів рідної України.

/Files/images/bbloteka/P1010065.JPG

/Files/images/bbloteka/DSC03338.JPG

Національний скарб – українська книга

Мета: Дати учням загальні відомості про книгу як історичну пам’ятку людства, як коштовний скарб, в якому джерело мудрості,накопиченої віками. Ознайомити з основними історичними етапами створення книги,дати загальні поняття про процес виготовлення книги в наш час. Виховати у дітей повагу і любов до книги,зацікавити їх читанням.

Книга – це велике диво створене людиною. Ще не вміючи читати, ми розглядали малюнки до казок, cлухали цікаві історії, які читали нам бабусі та батьки. Щодня ми маємо справи з книгою в школі,вдома,навчаючись у ВУЗі.

Книжка…. Для одних – це скарб неоціненний, для інших – річ, як і тисячі речей повсякденного побуту, для третіх – данина людині, розкіш, додаток до хатнього інтер’єру. Є й такі, для яких книжка нічого не значить. Шана і любов до книги починається з колиски, йде від батька – матері. Сімя в якій не читають книжок – духовно не повноцінна.Та й як можна не любити книгу? Сьогодні книга скрізь із нами. І в книг як і в людей, своє життя, своє минуле, своє майбутнє. Є книги, які приваблюють до себе читачів будь – якого віку.

Те, що книга – джерело знань, сьогодні знають навіть наймолодші. Крім цього, книга є унікальним засобом самовираження, просвіти й комунікації. Писемність завжди була головним чинником у культурі кожного народу, відігравала провідну роль у його духовному розвитку, тісно поєднувала покоління. Книги – покликані служити людям, а краса і мудрість, відтворена у друкованих рядках, неодмінно має стати на заваді жорстокості й насиллю, врятувати наш не повторний світ. Шанувальники книг постійно знаходяться в оточені нових відкриттів, книга для них стає порадником та джерелом натхнення.

Як відомо в Україні основоположником друкування є Іван Федоров, який у місті Львів 25 лютого 1574 року випустив українську друковану книгу « Апостол». В знак пошани в м. Львові встановлено пам’ятник. З поміж безліч книг, з якими має справу історія світової літератури, поодиноко виділяються ті,що ввібрали в себе науку віків і мають для народу значення заповітне. До таких належить « Кобзар» Т.Шевченка, це книга, народ яку поставив на перше місце, серед успадкованих з минулого національних духовних скарбів. Ці книги відтворюють в душах повагу до героїчних предків, народжують у серцях найкращі почуття.

Отож, шануйте книгу, любіть, бережіть. Бо в ній велика сила, в неї вкладено велику працю і мудрість багатьох людей. Ніколи не буває самотньою та людина для якої друг – книга. Народна мудрість говорить « У того багато друзів, у кого великий друг – книжка».

Як держава та суспільство популяризують українську книгу?

2007 рік було оголошено роком Української книги згідно указу В.Ющенка.

Додаток до бібліотечного уроку. Виставка під назвою «9 листопада день української мови та писемності».

1 . « Мова наша, мова –

Літ минулих повість,

Вічно юна мудрість,

Сива наша совість.

2. « Мово рідна! Тобі рости

Й не в’януть зроду,

Квітнуть у поемах і віршах,

Бо в тобі – великого народу

Ніжна і замріяна душа».

/Files/images/bbloteka/День писемності.jpg

/Files/images/bbloteka/Фото0019.jpg


Велична постать степового краю (до 100-річчя О.В. Гіталова)

Затамувавши подих слухали пятикласники розповідь директора музею М. О. Гаращенко про видатного хлібороба Новоукраїнщини О. В. Гіталова.

Привідкривши завісу минулого, краєзнавець цікаво та зі знанням своєї справи, розповідав про двічі Героя Соціалістичної праці, який став відомий на весь світ завдяки своїй звитяжній праці, наполегливості, любові до рідного краю, своєї землі та турботі за людей.

Багато хто з дітей вперше почув про нашого славного земляка, а професійний екскурс гіталовськими стежками, який провів Микола Гаращенко, сповнив гімназистів гордістю за рідний край і своїх земляків.

Говорячи про наближення ювілею О. В. Гіталова, директор краєзнавчого музею розповів про нього не лише як про видатного діяча, славного хлібороба та відомого на всю країну механізатора, а й про його людські якості та тих послідовників трударів, які своєю працею примножували здобутки степової Новоукраїнщини.

/Files/images/bbloteka/DSCN1302.JPG/Files/images/bbloteka/DSCN1294.JPG/Files/images/bbloteka/DSCN1306.JPG

Мешканці Новоукраїнщини - захисники цілісності і незалежності України в антитерористичній операції 2015 року

Новоукраїнська центраьна районна бібліотека - іформаційний та культурний центр міста. Проводить велику масову роботу, дає уроки духовності, презентації книг та художніх виставок, проводить літературні вечори. Її послугами користується все населення Новоукраїнщини, тому наша гімназійна бібліотека тісно співпрацює з районною. Ми завжди користуємось її послугами, та беремо активну участь у заходах.

Нещодавно, учні восьмого класу були присутні на заході, який не залишив байдужими серця юних користувачів. Вони переконані, що наша країна є сильна і незламна. В ній поєднується мужність і краса. Сьогодні ми переживаємо тяжкі часи, але більшість людей вірить у краще і своїми тілами бережуть Україну. Такі герої будуть жити вічно! Вони назавжди залишаться в наших серцях, їхній подвиг ми немаємо права забути.

/Files/images/bbloteka/1.jpg/Files/images/bbloteka/2.jpg

Презентація книги Олександра Жовна

"Маленьке життя"

/Files/images/bbloteka/9789664410844.jpg/Files/images/bbloteka/malenke_gyttja1.jpg

Олександр Жовна народився 15 лютого 1960 року в Новомиргороді Кіровоградської області. Він є український письменник та сценарист. Закінчив Київський педагогічний інститут імені М. Драгоманова.

О. Жовна дехто порівнює з А. Чеховим. Його твори глибоко психологічні, прості та щемливі, зрозумілі дорослим і дітям. Він майже 30 років працює педагогом у Новомиргородському інтернаті для розумово відсталих дітей, свідомо відмовляється від переїзду до Києва. На запитання, що його тримає на такій не простій роботі - відповідає "Тут починаєш вчиться відчувати серцем. Ці люди - з маленький розумом, але з дуже великим серцем."

/Files/images/bbloteka/8gBppM0LKFY.jpg

Бібліотечне життя.

"Диво, ім'я якому - книга"

Мета: Розширити знання учнів відомостями про винекнення книги, її структуру, елементи. Формувати книгознавчі вміння та навички. Виховувати любов та шанобливе ставлення до книги.

Радимо прочитати учням 2-го класу:

1 "Скарбничка чарівних казок"

2 "Слово до слова, весела розмова"

3 "Мої улюблені вірші"

4 "Улюблена читанка"

5 "З лісу зайчики ішли"

/Files/images/bbloteka/Рисунок1.jpg /Files/images/bbloteka/P1010072.JPG

Знай свої права

Правове виховання - один з головних напрямків виховної роботи в шкільній бібліотеці. Одним із завдань бібліотеки є шанобливе ставлення до законів. Воно передбачає перш за все знайомство дітей зі змістом конвенції про права дитини. З цією метою в школі проводиться цикл заходів, бесід, бібліотечних уроків, вікторин та виставок.

/Files/images/bbloteka/P1010068.JPG/Files/images/bbloteka/P1010096.JPG/Files/images/bbloteka/P1010097.JPG/Files/images/bbloteka/P1010102.JPG

Поетично-музична композиція

«Іду з дитинства до Тараса»

Сьогодні Шевченко – не просто автор «Кобзаря». Не далека історична постать за півторастолітнім часовим нашаруванням. Не монументальний, застиглий образ. Нині він набагато ближчий, живий, бо безпосередньо пов’язаний з конкретикою наших днів – з конкретними людьми, подіями і конкретною кров’ю… Це той поет, чиї слова на Майдані читав Сергій Нігоян:

«І вам слава, сині гори,

Кригою окуті.

І вам, лицарі великі, Богом не забуті.

Борітеся – поборете, Вам Бог помагає!

За вас правда, за вас слава

І воля святая!».

Так розпочалась поетично-музична композиція «Іду з дитинства до Тараса» в читальній залі районної бібліотеки, яку працівники бібліотеки підготували у співпраці з ДМШ , бібліотекою гімназії №7 та учнями 10 класу.

Пізнання Шевченка, як і пізнання батьківщини, розпочинається підсвідомо, ще в ранньому дитинстві з материнської колискової, калини, вишневого садка. До кожного з нас Тарас Шевченко приходить по-своєму. До когось - через книгу, до іншого - через твори про нього…

/Files/images/bbloteka/4.jpg/Files/images/bbloteka/5.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 79

Коментарi