Тема досвіду: Використання інтелектуальних ігор та ігрових форм роботи в процесі вивчення зарубіжної літератури
Автор: Каєнко Олександр Васильович, учитель зарубіжної літератури Новоукраїнської гімназії №7 Кіровоградської області, учитель-методист, віце-президент Української асоціації викладачів зарубіжної літератури, заслужений вчитель України.
Суть досвіду: Клуб інтелектуальних ігор може бутиефективною формою вивчення зарубіжної літератури (рівно як і інших навчальних дисциплін) на уроці та в позакласній роботі з предмету.
Провідні ідеї:
- процес «навчання через гру» набагато ефективніший, ніж традиційні форми подачі навчального матеріалу;
- у процесі гри дитина вчиться нестандартно мислити, обирати оптимальний варіант розв’язку з-поміж декількох можливих – і, як наслідок, набувати нових знань з допомогою вже наявного інформаційного багажу;
- клуб інтелектуальних ігор допомагає:
а) синтезувати знання з предмету, узагальнити вивчене, поглибити і дослідити міжпредметні зв’язки;
б) навчитись поєднувати в собі концепції лінійного та інтуїтивного мислення, однаково необхідні для оптимального творчого процесу;
в) отримати навички «роботи в команді»: уміння уважно слухати і розуміти один одного, поважати чужу думку, спільними зусиллями формувати логічний ряд, розуміти кінцевий результат як продукт колективної творчості;
- клуб бере на себе відповідальність за чітко визначений сектор не лише навчальної, а й виховної роботи у школі і впливає на формування творчої особистості;
- засобами гри формується достатній та високий рівень творчих здібностей учнів, що робить можливою їх успішну участь у змаганнях різних рівнів та – у майбутньому – у вирішенні проблем дорослого життя.
Досвід вчителя вивчався та узагальнювався методичною радою районного методичного кабінету відділу освіти Новоукраїнської районної державної адміністрації ( протокол №2 від 14.11.2011 року)
Джерела інформації:
1. Каєнко Олександр «Інтелектуальна гра як засіб вдосконалення уроку ЗЛ» – в кн..: Ігрові форми і методи на уроках зарубіжної літератури / упорядники Н.Жданова, І.Жеміоніс. – К.: Шкільний світ, 2008. – с.7 – 36
2. Каєнко Олександр «Використання інтелектуальних ігор у позакласній роботі із світової літератури». - «Шкільний бібліотечно-інформаційний центр», № 11, 2013 рік