Учні 5-7 класів розпочали роботу над проектом "Екологічне агентство"

Керівник проекту Драган Олена Павлівна

«Екологічне агентство»

«Гадаємо, що школа майбутнього повинна

найповніше використовувати для гармонійного розвитку людини все,

що дає природа і що зможе зробити людина для того, щоб природа служила їй.

Уже через це ми повинні берегти і поповнювати

природні багатства, які маємо».

В. Сухомлинський

Тип проекту: інформаційно-екологічни

Мета проекту:

Ø виховання екологічних компетентностей молоді, впровадження інформаційних компетентностей учнів у навчально-виховний процес;

Ø відродження кращих традицій українського народу щодо відносин із довкіллям, вихованням любові до природи;

Ø виховання поколінь з новою екологічною культурою, новим екологічним світоглядом;

Ø удосконалення практичних умінь учасників проекту.

Завдання:

1. Виховувати екологічний світогляд та екологічну культуру молоді.

2. Сприяти поширенню екологічних знань.

3. Оволодіти правилами раціонального природокористування.

4. Засвоїти народні традиції у взаєминах людини і природи на базі краєзнавчого матеріалу.

5. Залучити молодь до природоохоронної діяльності на основі набутих у школі знань.

6. Розвивати інформаційно-технологічні компетентності в учнів.

Учасники проекту: учнівський та учительський колективи Новоукраїнської гімназії №7.

Термін реалізації проекту: довгостроковий.

Гасло: « Мислити глобально – діяти локально»

Напрямки роботи:

  • науково - дослідницька робота;
  • агітаційно – просвітницька діяльність;
  • інформаційно-комунікаційна діяльність;
  • виховна робота;
  • природоохоронна діяльність;
  • проектування та моделювання.

Актуальність проблеми


Екологічне виховання молоді – важлива складова загальної освіти й надзвичайно важливий чинник розвитку гуманістичного суспільства.
Екологічна освіта повинна бути спрямована на формування екологічної культури і виховання екологічних компетентностей учнів. З юних років важливо закріпити у свідомості кожної дитини, що людина – частина природи, тому від стану природи залежить життя людства.
Екологічне виховання слід починати не в космічних масштабах, а прямо тут: біля свого будинку, на своїй вулиці, у дворі своєї школи. Тільки усвідомлюючи особисті можливості, навчаючись вирішувати найближчі екологічні проблеми, людина зуміє замислитись про долю всесвіту в цілому.
Щоб у дитини виникла потреба захищати і зберігати довкілля, треба навчити її любити світ природи.

Етапи реалізації проекту

I етап – oрганізаційний:

    • вивчення досвіду екологічної роботи;
    • опрацюваня літератури з теми;
    • визначення напрямків роботи;
    • планування роботи екологічної групи;
    • створення дитячого екологічного парламенту та проведення учнівських зборів).


II етап - iнформаційно-просвітницький:

    • створення екологічної web-сторінки на сайті школи;
    • випуск екологічної газети "Екологічний вісник";
    • створення книжкової екологічної полички;
    • випуск інформаційних буклетів;
    • написання ЕКО-казок (ru.calameo);
    • поширення в мікрорайоні школи листівок просвітницького напрямку.


III етап - практичний:

    • участь учнів у різноманітних екологічних акціях:
      • "Чисте місто";
      • "Твій внесок у красу міста";
      • "Всі на міську толоку";
      • "Акція по благоустрою шкільної території";
      • "Допоможи птахам";
    • проведення екологічних конкурсів та виставок;
    • дослідження впливу транспорту на екологію довкілля

створення проектів:

      • Озеленення шкільного подвір’я - "Від озеленення класної кімнати – до озеленення мікрорайону";
      • Збереження енергоресурсів;
      • Використання природних кондиціонерів;
    • виступи агітбригад;
    • проведення екологічних свят:
      • "Бал квітів";
      • "Рідний край: Бережи, люби і знай!";
    • Екотеатр "Дивосвіт";
    • Пропаганда екологічного світогляду та культури населення через екологічну сторінку сайту школи.


IV етап –
очікувані результати:

    • Розвиток пізнавальних інтересів учнів;
    • Перетворення учнів з об'єктів виховного впливу на суб'єктів виховної діяльності;
    • Набуття учнями навичок дослідницької роботи;
    • Удосконалення вміння орієнтуватися в інформаційному просторі;
    • Створення здорового мікроклімату в школі;
    • Розвиток життєтворчості учнів;
    • Набуття учнями таких моральних цінностей, як екологічна свідомість, культура і мислення, бажання змінити екологічне становище в місті;
    • Активізація процесу згуртованості учнівського колективу.

Аналітичний етап

З метою визначення рівня екологічних знань та культури учнів, було проведено анкетування, також були запропоновані анкети для батьків та приблизна тематика для батьків з екологічного виховання.

Анкета

1. Що таке екологія?

2. Чи є у Вас кімнатні рослини вдома, які? Якщо ні, то чому?

3. Чи є в родині собака, кішка або інші тварини?

4. Чи посадили Ви дерево?

5. Чи майстрували Ви коли-небудь годівниці для птахів?

6. Чи читаєте Ви дитині книги про природу?

7. Чи дивиться Ваша дитина діафільми, слайди, телепередачі про природу?

8. Чи любить Ваша дитина бувати в лісі?

9. Чи часто Ви буваєте в лісі з дитиною?

10. Чи знає Ваша дитина назви дерев, квітів, ягід і т.д.?

11. Чи розповідаєте Ви дитині про користь дерев, лікарських трав, ягід, комах, птахів?

12. Чи знає Ваша дитина вірші, загадки, приказки, прислів'я про природу?

13. Чи виявляє Ваша дитина турботливе відношення до тварин, рослин?

14. Як Ви думаєте, одержує Ваша дитина знання про природу в гімназії?

(за інформаційними джерелами)

Анкета для батьків «Наскільки ви компетентні в питаннях екології?»


1. П І Б.
2. Чи вважаєте ви необхідним знайомити дітей з природою нашої республіки?
3. Чи вважаєте ви, що в нашому селі існують екологічні проблеми? Які?
4. На Ваш погляд, чи володієте ви достатньою інформацією про природу нашої республіки, щоб відповісти на виникаючі у дитини питання?
5. Як часто ви разом з дитиною робите виїзди на природу?
6. Як ви вважаєте, ваша дитина знайомий з правилами поведінки в природі? А ви?
7. Які заходи ви могли б запропонувати провести на екологічні теми у групі або для села?
8. Як ви вважаєте, в нашому селі (республіці) існують проблеми, пов'язані з побутовими відходами? Які?

Орієнтовна тематика бесід і консультацій з батьками з екологічного виховання.


1. Не завдаючи шкоди природі. (Обговорити правила поведінки в природі.)
2. Хай квітнуть трави! (Ознайомлення з трав'янистими рослинами, розповісти про їх користь, про те, як їх берегти.)
3. Вклонися ягідці. (Поговорити про ягодах зростаючих у нашій республіці, розповісти, які знання можна дати дітям, правила збору ягід, їх охорона.)
4. Крилаті доктора. (Ознайомлення з птахами, за якими можна проводити спостереження, на що звертати увагу, яку можемо допомогти їм взимку; яким кормом можна годувати.)
5. Скарби лісу. (Роль лісу в житті людини; що людина отримує від лісу, як вести себе в лісі; допомога людини лісі.)
6. Отруйні рослини. (Ознайомлення з ними, які правила поводження з ними, охорона отруйних рослин.)

Приблизна тематика ширм для батьків з екологічного виховання.


1. Азбука поведінки в природі.
2. Прогулянки в природу.
3. Увійди в природу другом!
4. Очей очарованье!
5. Зелена аптека (про кімнатні рослини).
6. В ліс по гриби.
7. Допоможемо крилатим лікарям (про птахів).
8. Наші друзі - комахи.
9. Захистимо друзів лісу!
10. Пожежа - це лихо лісу!
11. Збережемо нашу ялинку.
12. Квіти - земної краси початок.
13. Первоцвіти - вісники весни.
14. Давайте берегти воду!

З метою активізації учнівської діяльності був створений еко парламент, до якого ввійшли учениця 5 класу, Гребенюк Ю., учениця 6 класу Мінаєва П., учениця 7 класу Мазур С.

/Files/images/ekoproekt/1.jpg

/Files/images/ekoproekt/2.jpg

/Files/images/ekoproekt/3.jpg


Інформаційно-просвітницький етап

Була створена екологічна web-сторінка на сайті гімназії, щоб усі учні гімназії могли знайомитись з інформацією по екологічному проекту.

Учні 5 класу випустили газету «Екологічний вісник», де всі бажаючі мають змогу дізнатись щось цікаве.

В березні був проведений захід до Дня Води, де учні читали вірші, слухали пісні про воду, ознайомились із значенням води для усього живого.

/Files/images/ekoproekt/5.jpg/Files/images/ekoproekt/6.jpg


До Дня Землі були проведені наступні заходи:

- у шкільній бібліотеці була створена книжкова екологічна поличка, де усі бажаючі познайомились з екологічними проблемами людства;

/Files/images/ekoproekt/7.jpg

/Files/images/ekoproekt/8.jpg

/Files/images/ekoproekt/9.jpg


- у 5 класі була проведена ЕКО-вікторина, де учні продемонстрували свої знання про світ тварин та рослин;

/Files/images/ekoproekt/9.jpg

- учні 5, 6, 7 класів створили агітаційні листівки, закликаючи берегти нашу планету, які розповсюдили в м. Новоукраїнка;

/Files/images/ekoproekt/10.jpg

/Files/images/ekoproekt/11.jpg


- учні 5 класу ходили до дитячої районної бібліотеки, де ознайомились із представниками Червоної книги України та екологічними проблемами;

/Files/images/ekoproekt/13.jpg/Files/images/ekoproekt/12.jpg









































- 21 квітня був проведений захід до Дня Землі, на якому учні складали малюнки та читали вірші про наш спільний дім, знайомились з різними видами флори та фауни, звернувши особливу увагу на зникаючі види, згадували взаємозв’язки в природі, дивились відео про екологічні проблеми нашої планети та пропонували способи їх вирішення, створювали свої власні ЕКО-знаки.

/Files/images/ekoproekt/14.jpg














/Files/images/ekoproekt/15.jpg
















/Files/images/ekoproekt/16.jpg


































Практичний етап

Учні 5, 6, 7 класів брали участь у таких акціях:

- озеленення класних кімнат;

- Акція по благоустрою шкільної території.

Були дослідженні такі теми:

Екологічні проблеми Кіровоградщини

Радіаційне забруднення територій

Заповідні ландшафти Кіровоградщини

Екологія Новоукраїнського району

« Ташлицькі скелі» пам'ятка природи місцевого значення

«Горіхівська балка»заповідне урочище

Першоцвіти — перша посмішка весни! Не знищуйте їх!

/Files/images/ekoproekt/17.jpg


















/Files/images/ekoproekt/18.jpg



















/Files/images/ekoproekt/19.jpg



















/Files/images/ekoproekt/20.jpg


Кiлькiсть переглядiв: 113

Коментарi