Поради учням щодо складання державної підсумкової атестації

До складання

  • Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть зі столу все зайве, зручно розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити, папір, ручки, олівці тощо.
  • Складіть план підготовки до державної підсумкової атестації (ДПА) на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо).
  • Під час підготовки до ДПА з будь-якого навчального предмета структуруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді. Адже досить часто буває так: вам здається, що ви все знаєте, пам’ятаєте, а коли починаєте відповідати — ваша відповідь виходить уривчастою, фрагментарною.

  • Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення: наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за чотири дні, то у перші два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня — решту питань, четвертого — повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими.
  • Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити учителю під час консультації.
  • Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам’ятовувати.
  • Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед ДПА, робіть це заздалегідь.
  • Пам’ятайте, що інформація, одержана на консультації перед ДПА, буде корисною для вас.
  • Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють.
  • Робіть шпаргалки за бажанням, це сприяє закріпленню знань, однак пам’ятайте, що користуватися ними під час ДПА не можна.
  • Проговоріть батькам плани своїх відповідей на запитання.
  • Повторіть плани відповідей на запитання напередодні ДПА, акцентуйте увагу на найважчих.
  • Не забудьте прийти на консультацію.
  • Відпочиньте за два-три дні до ДПА.
  • Ляжте раніше спати напередодні ДПА, а ранок у жодному разі не розпочинайте «зубрінням».
  • Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до ДПА.
  • Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі картину успіху.
  • Прийдіть на ДПА завчасно.

Під час складання

Усної ДПА:

  • • візьміть білет, назвіть його номер;
  • • сядьте на місце, заспокойтеся;
  • • прочитайте завдання;
  • • зосередьтесь і спробуйте зрозуміти зміст завдань;
  • • складіть детальний план відповіді, запишіть важливі визначення, формули, схеми;
  • готуючи конспект відповіді, не намагайтеся записати все слово в слово. Відшліфуйте і зафіксуйте першу фразу своєї відповіді, яка має бути змістовною і стилістично бездоганною;
  • пам’ятайте, що таблиці, плакати тощо, що є у вашому розпорядженні під час державної підсумкової атестації, — це ваші помічники, тому що у них міститься значна частина інформації, необхідної для відповіді;
  • починайте відповідь з оголошення її плану. У цьому випадку екзаменатор з перших хвилин оцінить не тільки коло питань, що ви будете розглядати, а й вашу здатність логічно мислити та грамотно будувати відповідь;
  • висловлюйтеся логічно;
  • супроводжуйте відповідь узагальненнями, викладом закономірностей;
  • тримайтеся впевнено, відповідайте чітко, але неголосно;
  • намагайтеся, щоб ваша відповідь на кожне запитання тривала не більше 5–7 хвилин;
  • не виправдовуйтеся, якщо ви допустили у відповіді неточність. Проаналізуйте свою помилку, спробуйте показати екзаменаторам, що ця помилка випадкова і надалі ви її не допустите. Будьте спокійними. У такій ситуації лише ясність і чіткість вашого мислення допоможуть спростувати негативний ефект помилки;
  • не хвилюйтеся, якщо не знаєте, як відповідати на запитання, спробуйте зібратися з думками. Згадайте все, що стосується даної теми; не говоріть відразу, що не можете відповісти на запитання, це відчуття може бути помилковим.
Письмової ДПА:
  • почніть розв’язувати найлегше, на вашу думку, завдання. Заплутана умова ще не говорить про складність завдання. Зберіться з думками та починайте працювати. У вас все вийде!;
  • • не сподівайтеся на допомогу екзаменатора, якщо вам не зрозумілий текст завдання. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований;
  • почніть розв’язувати найлегше, на вашу думку, завдання. Заплутана умова ще не говорить про складність завдання. Зберіться з думками та починайте працювати. У вас все вийде!;
  • не зациклюйтеся на тому завданні, яке не можете розв’язати, спробуйте розв’язати інше. Можливо, успіх розв’язання легшого завдання додасть вам упевненості, і ви зможете впоратися зі складнішим.
  • Будьте уважними, запам’ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків (якщо це необхідно) та виконання завдань.
  • Сконцентруйтеся після організаційних моментів — для вас тепер є лише текст завдань і час для їх виконання.
  • Прочитайте завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається.
  • Не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань.
  • Думайте лише про виконання того завдання, яке виконуєте, а не всіх відразу.
  • Перевірте виконане завдання.
  • Прислухайтеся до своєї інтуїції.

Після складанння

  • Зателефонуйте батькам. Пам’ятайте, що вони хвилюються за вас.
  • Проаналізуйте ваші помилки, щоб не припуститися їх у майбутньому.
  • Відпочиньте у цей день, а вже з наступного починайте готуватися до ДПА з іншого навчального предмета.
  • Під час підготовки до ДПА з іншого навчального предмета врахуйте вже набутий вами досвід.

ДПА У ФОРМІ ЗНО

У 2008–2009 роках результати зовнішнього незалежного оцінювання за шкалою 1–12 балів зараховувалися випускникам загальноосвітніх навчальних закладів (далі – випускники) як оцінки за державну підсумкову атестацію за освітній рівень повної загальної середньої освіти (далі – ДПА).
Починаючи з 2015 року, результати зовнішнього незалежного оцінювання для випускників знову зараховуються як оцінки за ДПА.
У 2015 році як оцінку за ДПА випускники могли зарахувати результат зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури (української мови). У 2016 році – з двох навчальних предметів: української мови та математики або історії України (за вибором учасника).
У 2017 році як оцінки за ДПА буде зараховано результати зовнішнього незалежного оцінювання з трьох навчальних предметів (наказ Міністерства освіти і науки України від 27 липня 2016 року № 889 «Деякі питання проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти»):
1) українська мова і література (українська мова);
2) математика або історія України (період ХХ – початок ХХІ століття);
3) навчальний предмет за вибором випускника (математика, історія України, іспанська, французька, німецька, російська, англійська мови, біологія, географія, фізика, хімія).
Звертаємо увагу, що для проходження ДПА можна обрати і математику, й історію України.
Для визначення оцінок за ДПА зараховуватимуться результати виконання всіх завдань сертифікаційної роботи або частини з них (залежно від навчального предмета).
Інформацію про структуру сертифікаційних робіт та перелік завдань, результати виконання яких зараховуватимуться як оцінка за ДПА, подано в загальних характеристиках сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2017 року з української мови і літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії, англійської мови, іспанської мови, німецької мови, російської мови, французької мови.

Кiлькiсть переглядiв: 69

Коментарi